среда, 28. октобар 2015.

SVI SE MI BORIMO U NEKOM SVOM RINGU

Prve večeri Filmskog Fronta u revijalnom delu Kinoklubaške selekcije prikazan je film Šampion Slobodana Brankovića. Film govori o nekadašnjem višestrukom šampionu u boksu Ljubiši Avrameloviću, koji danas ne dobija poštovanje koje zaslužuje. Naime, živi u jedva deset metara kvadratnih, a zanimanje mu je da čisti ulice Zaječara. Pitali smo autora za njegovu inspiraciju za film i o mestu filma kratkog metra u Srbiji.


Kako ste čuli za tu priču i šta Vas je navelo da je više istražite?

- Ja sam za tu priču saznao preko medija, odnosno tu priču koju su mediji plasirali. Međutim, ja mislim da je zadatak reditelja da nikad ne uzima stvari zdravo za gotovo i da je to istraživački posao, da uperi svetla drugačije nego što je to ustaljeno i mislim da je to najbitnije, kao neko ko se bavi režijom. Tako sam ja krenuo da se bavim tim, da istražujem, otišao sam do Zaječara, našao se sa Ljubišom i od njega čuo celu priču, istinitu, šta se u stvari tu sve zbivalo. Pitao sam da li je on zainteresovan da se snimi još nešto o njemu, jer ga je mnogo medija već koristilo za neke svoje promocije. On je pristao kad je čuo da ja to želim iz istinskih namera, tako da smo tada krenuli u saradnju. On je bio potpuno otvoren i iskren, što je meni bilo najbitnije da se ta istinita priča u stvari ispriča.


Koje su poteškoće koje se mogu javiti tokom snimanja dokumentarnog kratkog filma?

-     - To je sve stvar produkcije, koliko je to u stvari ozbiljno i organizovano. Da li imate finansijska sredstva ili ne, to su neke učestale stvari, koje imaju svi autori u Srbiji. Mislim da je tu presudan entuzijazam i želja da se nešto napravi. Ako stvarno želite, ja mislim da sve možete da napravite.


Da li mislite da film kratkog metra ima mesto koje zaslužuje u Srbiji?

-   - Mislim da nema još, ali mislim da bi mogao da ima. Prvo, tu su društvene mreže, preko kojih se kratki filmovi šeruju i tu bi kratki film mogao da dođe do svoje publike i da se ljudi zainteresuju za kraće forme. Super su i ovakvi festivali, koji drže kvalitet kratkog filma, tu zaista možete naići na svašta.


Da li se tokom snimanja ovog filma za Vas promenilo značenje reči šampion?

-     - Da, zaista jeste, to mi je bilo ključno kad sam razmišljao o naslovu filma. To je više karakterna osobina, nego neka titula koju dobijate. To mi je Ljubiša svojim primerom objasnio i dao mi podstreka da nastavim dalje da se borim u nekom svom ringu.


Šta vi mislite ko je razbio ogledalo?

-        Ja mislim da je to ova crna cica-maca, koja se ovde pojavljuje. Nisam je još video ovde u Kulturnom Centru, ali mislim da nas gleda odnekud.

Нема коментара:

Постави коментар