Večeras smo razgovarali i sa rediteljem Ognjenom Glavonićem,
žirijem našeg festivala i osnivačem Pančevo Film Festivala. Pročitajte šta je
nam je rekao o osnivanju PAFF-a, saradnji sa Filmskim Frontom i situaciji
domaće kinematografske scene.
Kojim ciljem je osnovan Pančevo Film Festival?
- Više stvari je uticalo na to. Jedna je to što je u gradu
renoviran bioskop. Druga je to da u Pančevu postoji nova generacija filmskih
umetnika, nekako smo zajedno shvatili da je ono što nedostaje gradu filmski
festival. A što se tiče mojih ličnih razloga, ja sam tad radio film „Živan
pravi pank festival“, koji govori o čoveku koji iz čistog entuzijazma želi da
promeni sredinu u kojoj živi. Tada sam shvatio da moje bavljenje filmom treba
da podrazumeva nešto više. Odlučili smo da napravimo festival na kom se
prikazuju sveži filmovi, savremena kinematografija, za koju nema mesta drugde.
A najveća želja nam je bila da stvorimo novu filmsku publiku, koja će za pet
godina da shvati koliko je ovo bilo bitno. To je publika koja je nevidljiva i
tiha, koju mora da pokrene nešto drugačije i novo.
Kako je došlo do saradnje između PAFF-s i Filmskog Fronta?
Nismo navikli na saradnju između festivala.
- Mislim da je ljudska spona između festivala Stefan Ivančić,
selektor Pančevo Film Festivala, a prošlogodišnji žiri na Filmskom Frontu. On
je nas povezao.
Da li mislite da ovi festivali imaju publiku i pažnju koju
zaslužuju?
- Mislim da je nama od početka bila želja ne samo da
napravimo festival i pustimo filmove, nego da uključimo u to i mlade ljude.
Recimo da je naš žiri za kratki film šesnaest srednjoškolaca, a takve stvari su
jako lepo primljene. Najveća sreća je bila kad je na otvaranje došlo toliko
ljudi, da čak dve stotine nije moglo da stane. Tada sve dobije svoj smisao.
Prema kojim kriterijumima žiri bira pobednički film?
- Meni je ovo peti put
da sam u žiriju i svaki put je bilo drugačije. Ovde na Filmskom Frontu su u
istoj selekciji i profesionalne produkcije, amaterski i studentski filmovi i
dokumentarni, animirani, eksperimentalni i igrani filmovi. Stoga smo shvatili
da se nećemo voditi spoljašnjim razlikama ili sličnostima, već će pobediti film
koji ostavi najjači utisak na nas.
Ko je razbio ogledalo domaće kinematografske scene?
- „Ništa se ne dešava, jer niko ništa ne shvata“ da citiram
Koju iz „Discipline“, mnogo faktora je uticalo na to da budemo tu gde jesmo,
ali svaki ovaj festival korak je ka nekom boljem svetu. To ogledalo je moralo
biti razbijeno, da se u njemu ne bi videla prava slika onoga što jesmo. Jer se
stalno izbegava suočavanje sa nekim stvarima.
Нема коментара:
Постави коментар